środa, 2 grudnia 2015

Pamiętniki Jane Austen Syrie James



Pamiętniki Jane Austen


 Syrie James  




Syrie James to wielka miłośniczka twórczości Jane Austen i badaczka jej twórczości. Będąc członkiem stowarzyszenia amerykańskich scenarzystów Writer's Guild of America, autorka otrzymała wiele nagród za scenariusze teatralne i telewizyjne. 
Jane Austen to najsłynniejsza XIX wieczna autorka romansów. Jej nazwisko niezmiennie kojarzone jest z takimi utworami jak "Rozważna i Romantyczna", "Perswazje", "Duma i uprzedzenie", „Emma”. Dzięki swoim dziełom, angielska autorka zdobyła sławę i rozgłos i zmieniła myślenie o męskim ideale wielu kobiet. Czy ktoś zastanawiał się jednak jak wyglądało jej życie i skąd brała inspirację? 
W roku 1800 George Austen postanawia przejść na emeryturę i wraz z bliskimi opuścić rodzinne miasteczko. Wybierają się do Bath co rodzina nie przyjmuje z radością. Pięć lat później mężczyzna umiera i życie jego córek Jane i Cassandy zostaje wywrócone do góry nogami. Pozbawione dachu nad głową i stałego dochodu kobiety zostają zmuszone do niekończącej się tułaczki między domami swych krewnych i przyjaciół. Ale dzięki temu Jane poznaje Ashforda, czarującego, przystojnego i bogatego mężczyznę, w którym od razu się zakochuje, lecz jak to bywa los jest okrutny. Ale co będzie dalej?
Cóż przeczytałam w życiu z dwa utwory Austen i nie powiem bym zapałała miłością do jej dzieł ale podobały mi sie, czego nie mogę powiedzieć o tej książce. Wydaje mi się, że styl który teoretycznie miał nam przypominać autorkę nie wyszedł tak jak miał i po prostu wygląda dziwacznie, choć fabuła wydaje się być ciekawa . I tak jak wiele utworów dookoła jakiegoś autora bądź świata książkowego zdaje mi się ta również ma na celu przyniesienie zysków nic poza tym. A wiele informacji jest czystą fikcją literacką na potrzeby tego dzieła.
Ani nie polecam ani nie odradzam, może to książka porostu nie dla mnie, a może mam racje z na pędzeniem zysków dzięki słynnej autorce w tytule nie mnie oceniać. Lecz możliwe, że miłośniczką Austen się spodoba. 

tłumaczenie: Maria Smulewska
tytuł oryginału: The Lost Memoirs of Jane Austen
wydawnictwo: Otwarte
data wydania: luty 2009 (data przybliżona) 
ISBN: 978-83-7515-056-8
liczba stron: 336

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witaj czytelniku :)
Będzie mi miło jeśli skomentujesz powyższy post.